statystyki

Inne

Chargeback

wróć do działu: Inne »

Chargeback – czyli obciążenie zwrotne karty płatniczej lub kredytowej. Wynikiem uruchomienia procedury chargeback jest zwrot środków pieniężnych z konta sprzedawcy towaru lub usługi na konto posiadacza karty. Procedurę chargeback w imieniu klienta prowadzi bank w wyniku zgłoszonej przez klienta uzasadnionej skargi w odniesieniu do konkretnej płatności dokonanej kartą.

Przyczyny uruchomienia procedury chargeback to:

  1. nieotrzymanie przez wydawcę obowiązkowych informacji od akceptanta,
  2. podejrzenie oszustwa (Fraud Codes),
  3. błędy w autoryzacji,
  4. błędy w przetwarzaniu (Processing Errors),
  5. dublowanie transakcji,
  6. zwrot lub unieważnienie transakcji,
  7. nieotrzymanie dóbr lub usług, za które została dokonana zapłata.

Zobacz też:

Prawo na co dzień

Prawo dla specjalisty

Reklama