statystyki

Inne

Affinity Index

wróć do działu: Inne »

Affinity Index – czyli współczynnik dopasowania. Wskaźnik wykorzystywany w analizie i planowaniu kampanii reklamowych, także marketingu internetowym. Na bazie Affinity Index można określić dopasowanie użytkowników grupy celowej na wybranej witrynie w stosunku do dopasowania użytkowników grupy celowej w całej populacji internautów.

W przypadki kampanii reklamowych Affinity Index stosowany jest do określania stopnia dopasowania danego nośnika reklamy, np. witryny internetowej lub jej części do grupy docelowej.

Affinity Index wyrażany jest w procentach. Jeżeli jego wartość kształtuje się powyżej 100 oznacza to nadreprezentację grupy celowej wśród odbiorców danej witryny. W przypadku gdy wartość wskaźnika spada poniżej 100 oznacza to, że dopasowanie danej witryny do grupy docelowej jest niższe niż w całej badanej populacji.

Prawo na co dzień

Prawo dla specjalisty

Reklama