statystyki

Finanse

RGU

wróć do działu: Finanse »

RGU (ang. revenue generating unit) – jednostka generująca dochody. Jest to wskaźnik używany do porównywania potencjału przedsiębiorstw telekomunikacyjnych. Ogólne RGU firmy oznacza liczbę wszystkich usług sprzedanych wszystkim abonentom. Jeżeli jeden abonent korzysta jednocześnie z 2 usług (np. telefonii stacjonarnej i Internetu) to znaczy, że generuje on 2 jednostki RGU. Często stosuje się też RGU dla poszczególnych segmentów działalności, np.: telefonia stacjonarna, internet szerokopasmowy, telewizja cyfrowa itp.

RGU jest wskaźnikiem często stosowanym przez analityków branży telekomunikacyjnej, ponieważ pokazuje on jak dużych przychodów firma może spodziewać się w przyszłości.

Stosuje się też wskaźniki APRU/RGU (średnie przychody na RGU) i RGU/U (średnia liczba usług przypadająca na 1 użytkownika).

Wskaźnik RGU/U pokazuje z jak dużym wachlarzem usług firma dociera do swoich abonentów.

Zobacz też:

Prawo na co dzień

Prawo dla specjalisty

Reklama