statystyki

Finanse

ARPU

wróć do działu: Finanse »

ARPU (ang. average revenue per user lub average revenue per unit) – wskaźnik opisujący średni miesięczny przychód firmy w przeliczeniu na jednego abonenta. Jest to wskaźnik najczęściej używany do porównywania skuteczności firm w branży telekomunikacyjnej. Jest on jednak także stosowany w branżach pokrewnych, np. w sieciach telewizji kablowej.

Wielkość wskaźnika ARPU uzyskuje się dzieląc wszystkie przychody firmy przez wszystkich użytkowników. Ze względu na możliwość znacznych zmian liczby abonentów w ciągu miesiąca, do obliczenia wskaźnika ARPU powinno się brać średnią liczbę abonentów w danym miesiącu.

Wskaźnik ten jest bardzo ważny, pokazuje sprawność działania firmy. Ma on szczególne znaczenie przy wprowadzaniu nowych usług. Wzrost tego wskaźnika obrazuje wtedy dodatkowe przychody generowane przez jednego abonenta.

Zobacz też:

Prawo na co dzień

Prawo dla specjalisty

Reklama